måndag 10 oktober 2011

0223; Ny vecka - nya möjligheter?

Gårdagen var H E M S K.

Men ja, det var ju söndag. Så det var väl inte så konstigt. Allt var bara dåligt och jobbigt och skit. Men framåt kvällen lättade det, otroligt skönt måste jag säga. Jag hade ett samtal med en gammal vän.. det var fint! 

Idag är jag piggare! Jag är ensam hemma för första gången på jag vet inte huuuur länge, men jag mår ganska bra. Jag gick upp imorse, åt pannkaksfrukost, gick ut med hundarna, borstat Ozzy litegrann, pratat med pappa och farmor. Så lite har jag allt hunnit med, och pappa slutar jobbet om en stund. 

Pappa berättade att inte nu på lördag men nästa lördag, den 22 oktober så ska vi åka ner till Gävle och hämta upp Solo, en collie jag ska få ta hand om! Åh! Han är kullsyskon till Doris, och Ozzy är deras pappa. Så det blir en liten familj i familjen. Och jag hoppas verkligen det går bra! Men det ska bli så himla kul att få ta ett större ansvar, och om det inte går varje dag så är jag inte ensam - tryggt! 

Oj, det blev ett ganska långt inlägg idag. Men det är bara för att jag är pigg o glad! Men jag skriver senare igen, puss!

1 kommentar:

  1. vad glad jag blev av att läsa det här inlägget :)Du förtjänar att må bra! och mysigt värre med en ny hund, blir avundsjuk!

    kram

    SvaraRadera