onsdag 12 oktober 2011

0226; Nu kommer jag ut

Nu tänker jag berätta för er om min vikt, japp. Jag är inte någon smalis. 

Jag har gått upp i vikt de senaste tre åren, och jag har skämts så fruktansvärt mycket för min viktuppgång och för hur jag ser ut. Men idag tänker jag sluta skämmas, för vad gör det för nytta? Jag har redan en massa andra problem. Jag orkar inte med allt. Jag har bestämt mig för att jag ska gå ner i vikt, men under tiden tänker jag inte längre gömma mig och tycka synd om mig själv. För jag tycker att jag har fina drag, så varför inte framhäva dem istället för att gömma hela mig?

Nej, från och med nu ska jag inte skämmas mer. Jag ser vägen jag har framför mig mot den vikten jag vill ha, och den är inte så långt borta. Jag har mål, delmål, och bra anledningar till att inte skaffa mig ursäkter mer. Jag ska ju bli hundägare snart! Då kan jag inte längre sitta inne för att slippa visa mig ute. Så idag sätter jag punkt för det beteendet. Och det känns underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar