tisdag 8 mars 2011

0120; Skinnflådd

Jag har rivit bort allt skinn jag har på läpparna, dom är ömma och lite svullna. Jag har inte sovit något och ångesten sitter kvar. Vad ska jag göra? Jag funderar på att ringa psyk kl 08, men vad ska jag säga? Vem ska jag prata med, min läkare eller min ssk? Tänk om ingen har tid för mig? 
Hjärtat jobbar dag, så han sover en stund till. Men sen åker han till jobbeet och jag blir ensam. Jag tror inte jag klarar att vara ensam idag. Jag kanske ska säga det när jag ringer, att jag inte klarar det. Undrar vad dom säger då, undrar om dom gör något. Jag har tappat mitt ffotfäste och jag faller. Tänk om dom ber mig åka dit? Då måste jag bege mig ut, usch. Usch. Jag vill inte gå utanför dörren idag, jag vill ligga under täcket. Jag vill ha något som bedövar mig, hela mig. 

En timme kvar tills jag ska ringa psyk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar