tisdag 20 september 2011

0198; Serietecknarlust

Jag mår inget vidare just för tillfället.

Men jag vill ändå berätta om min dag lite snabbt! 
Jag har tecknat idag, det har varit otroligt skönt. Det var längesedan jag tecknade ska jag tala om.. jag minns inte när jag gjorde det sist. Jag har tecknat i hela mitt liv, men när jag gick i gymnasiet försvann den skaparlusten. Men idag tog jag tag i det! 
Jag har också börjat skissa lite på en figur jag tänkte ha i en egengjord serie.. Jag har alltid velat göra en serie! En dröm som jag nu vill göra till verklighet, men det krävs en hel del energi så det får ta sin lilla tid eftersom jag inte har så mycket ork. Men jag har kommit på en huvudfigur, namnet på huvudfiguren och på ett ungefär hur jag vill att serien ska se ut manusmässigt! Så jag har ju kommit en bit på vägen. Resten kommer sen det med.

Men nu ikväll är psyket sämre, jag har ångest som jag inte vet hur jag ska kunna bedöva. Min första impuls var att hetsäta godis, men jag vill inte gå till affären ensam - så det sket sig. Min andra impuls var att jag ville shoppa på nätet, men det skiter sig det med för att jag shoppade så mycket igår. Och min tredje impuls är väl inte så svårt att räkna ut. Då går jag på självskadandet. Och mina impulser är så starka och ångesten likaså. Jag är inte stark nog att stå emot, men jag kämpar som fan. Men jag vet att om en stund så kommer jag att ge med mig inför impulsen.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar