torsdag 29 september 2011

0210; Sömnen, var tog du vägen?

Nu har sömnen börjat krångla ordentligt igen. Jag har alltid så länge jag kan minnas haft svårt att sova. Men sedan jag gick in i en djupare depression så har jag sovit väldigt mycket. 

Men nu när jag är påväg ur den så försvinner sömnen alltmer. Jag försökte sova mellan kl 22 fram till klockan 05 då jag äntligen somnade. Varpå jag vaknade halv nio. Jag gick upp och åt frukost sedan gick jag tillbaka till sängen och tvingade mig själv att somna igen, det tog över en timme att somna och jag fick sova till klockan 13.20 ungefär. Sjuuuuuuuukt.

Jag vill inte att mina rutiner jag fått in ska rubbas, jag hatar det. Jag ska börja ställa klockan på 08 varje dag nu har jag bestämt. Med undantag från helger, då kan jag sova till 09-10 sen ska jag hålla mig vaken. Jag vill inte ligga vaken hela nätterna sen sova bort dagarna - speciellt inte nu när det blir mörkare för varje dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar